رسیدگی به تخلفات حوزه ارز دیجیتال با کمک کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات

گشترش روزافزون بازار ارز دیجیتال با واردات گسترده دستگاه‌های ارز دیجیتال هم همراه بوده است و این موضوع در کنار ناآگاهی و عدم اطلاع رسانی دقیق در خصوص قانونی بودن ارز دیجیتال یا غیر قانونی بودن آن باعث شده که بسیاری از افراد دچار مشکلات عمده‌ای در این خصوص شوند. به همین دلیل کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات ما جهت بررسی و حل مشکلات شهروندان اقدام به توضیحاتی در این خصوص نموده‌اند.

روش های گوناگونی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد و از آنجایی که این صنعت روز به روز در حال گسترش است، تخلفاتی نیز بروز خواهد کرد. در رسیدگی به تخلفات حوزه ارز دیجیتال، این روش های تخلف آمیز مورد بررسی قرار میگیرد.
تخلف حوزه ارز دیجیتال یا به دلیل استفاده غیر قانونی و عدم صدور مجوز میباشد؛ یا کلاهبرداری هایی که به واسطه فعالیت در این صنعت انجام میشود. مورد اول گویای این امر است که افرادی بدون کسب مجوز اقدام به استفاده از دستگاه‌های متعدد از برق‌های صنعتی که مجوز فعالیت دیگری را دارند می‌نمایند و مورد دوم در خصوص خرید و فروش ارز دیجیتال و دستگاه‌‌های آن است. جرایم رایانه ای که از کلاهبرداری در این خصوص ایجاد شده است بسیار زیاد است که در سایت کارشناس رسمی دادگستری جرایم رایانه‌ای آن را بررسی نموده‌ایم. اما موضوع دیگر در خصوص خرید و فروش دستگاه‌های ارز دیجیتال است. در حال حاضر قانون و شفافیت خاصی در این زمینه وجود ندارد به همین دلیل افراد زیادی اقدام به قاچاق و کلاهبرداری و سو‌ء استفاده از شهروندان می‌کنند.

در بررسی تخلفات حوزه ارز دیجیتال باید اشاره کرد که فعالیت بدون کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت جزو تخلفات محسوب شده و همچنین دریافت و وارد کردن دستگاه های استخراج بدون مجوز واردات از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت جزو تخلفات حوزه ارز دیجیتال محسوب میشود. استفاده از دستگاه های ماینینگ در ساعات اوج مصرف که از طرف وزارت نیرو ساعات ممنوعه اعلام شده جرم است و جزو تخلفات ارز دیجیتال محسوب میشود.
در بحث تخلفات حوزه ارز دیجیتال، گروه هایی وجود دارند و هنگامی که دیگران در وب سایت آنان حاضر می شوند از سخت افزار این مراجعه کنندگان، بدون اجازه آنان استفاده میکنند و عملیات استخراج انجام میدهند. این روش دزدی رمز نگاری نام دارد. کسانی که از طریق نصب بد افزار ها روی سیستم شما موفق به این کار میشوند، در این حالت شما میتوانید با کمک آنتی ویروس های قوی آنها را شناسایی کنید و اقدام به مقابله با آنها کنید.

استخراج بیت کوین، مونرو یا اتریوم از سخت افزار های بسیار قوی استفاده میکند؛ به همین دلیل باید از برنامه های مخفیانه دیگر برای حمله به این سخت افزار ها استفاده کرد. نرم افزار Eternalblue یکی از قویترین نرم افزارهایی است که برای حملات سایبری مورد استفاده قرار میگیرد.
در تخلفات حوزه ارز دیجیتال، هکر ها میتوانند پس از دسترسی به اطلاعات شما برای توسعه باج افزار برای ارز کاوی نیز از آن استفاده کنند. ارز کاوی یکی از بزرگترین و مهمترین تخلف در ارز دیجیتال است.

بسیاری از کانال ها یا گروه ها در پیام رسان های مجازی به خرید و فروش ارز های دیجیتال میپردازند، که با توجه به دانش کمی که اکثر مردم در این صنعت دارند و عدم تخصص لازم در مبحث تبادل ارز های دیجیتالی، کلاهبرداری به روش های گوناگونی و با مبالغ بسیار زیاد در غالب انواع ارز های دیجیتال در حال گسترش است. همچنین؛ با توجه به اینکه نوسانات بازار ارز مدام در حال بالا و پایین است و به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد، متاسفانه افرادی با آگاهی
نا کافی و با اعتماد به کسانی که در این زمینه خود را خبره نشان میدهند مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست داده و موجبات کلاه برداری از خود را فراهم میکنند.

بنابراین با توجه به جدید بودن این فناوری و همچنین تبلیغات خارج از واقعیتی که در خصوص ارز‌های دیجیتال می‌شود امکان انجام کلاهبرداری بسیار زیاد است. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما در صورت بروز مشکل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از تخلفات صنعت ارز دیجیتال و آشنایی بیشتر با مباحث حقوقی این بحث پیشنهاد میکنیم به کارشناسان جرایم رایانه ای مراجعه کنید. تمامی امور مربوط به رسیدگی به تخلفات حوزه ارز دیجیتال توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته امور بانکی انجام میشود. در صورت نیاز به کارشناس می‌توانید با شماره تفن‌های ما تماس حاصل نمائید.